söndag 15 februari 2015

Syfestivalen Februari 2015

 Allt som allt är jag väldigt nöjd över gårdagens besök på Syfestivalen i Älvsjö. Jag stod länge och klämde och kände på garnerna hos Ölands ullcentrum (bilden ovan). Och jag köpte även med mig 6 härvor.
 Solkustens spinnverkstad (bild ovan) hade även dem mycket härliga riviga ullgarner. Och min mamma som jag besökte festivalen med köpte 6 härvor till en kofta.
 Och vilka inköp jag gjorde!
Det som var mest spännande och nytt för mig var garnet i 100% Hampa (längst upp till vänster). Jag tänkte att det skulle bli vantar till min sambo.
Sen blev det fibrer från Limmo design! Här ska spinnas!
Det gröna och blå garnet är det jag köpte från Ölands ullcentrum, ska bli två sjalar. En grön till mig och en blå som jag ska sticka efter en beställning till min svägerska.
Och det sista impuls köpet var det bruna underbara merino garnet från Ofärgadegarner.
 Och som inte allt detta skulle vara nog signade min mamma på en Overlock maskin! Nu ska vi även börja sy!
Lite fattigare men oh så mycket rikare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar