torsdag 26 februari 2015

Lite från spinnrocken

Köpte en Ashford Joy för några månader sedan, och den har varit en fröjd att ha. Tog lång tid för mig att bestämma mig för vilken spinnrock jag skulle köpa, och jag fattade rätt beslut.

Att sitta och spinna och titta på serier är för mig lugnande terapi. Och jag orkar dessutom spinna när jag nu varit sjukskriven några dagar. Stickning är för mig ganska påfrestande och jobbigt med huvudvärk, men spinningen fungerar bättre.

Det orangea garnet är av Corriedale (Apelsin). Blir mjukt men samtidigt lite rivigt, vilket jag verkligen gillar. Jag håller på att spinna ett mörkbrunt garn nu, har tänkt mig en orange/brun randig sjal á la 60-tal.


Denna blandning av Silk/Merino (färg Peppercorns) har jag spunnit ganska mycket av. Ska bli en kofta så småningom med randning av denna, grå och kanske brunt. Kommer att bli en egotripp att bära den koftan, om den blir bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar