fredag 24 maj 2019

Tar upp tråden igen...


Mycket har hänt sedan jag senaste bloggade... Hur ska man ta upp tråden här igen? Ja, genom att bara fortsätta tänker jag.

Jag har hunnit gå 2 år av Stickningsutbildningen på Västerbergs folkhögskola, vilket resulterade i koftan ni ser mig i på bilden. Jag kallade henne för Rut, och planen var att jag skulle skriva ner mönstret och försöka ge ut det på Ravelry, men än har det inte blivit av. Men min ambition är att göra det någon gång, det är det att skriva flera storlekar som sätter stopp för det, just nu i alla fall.

Men det absolut största som hänt sen sist är att jag och min sambo har köpt ett hus! Ett ganska stort hus dessutom i skogen utanför Fagersta i Västmanland. Jag trivs i bergslagen, bland gruvhål och granar. Det tog många år innan vi till slut hittade huset som vi drömt om. Timmerstomme, inga synliga grannar men ändå inte för långt bort från civilisationen så man blir insnöad på vintern.


Och så har vi skaffat Indigo såklart. En nu 2 år gammal Engelsk Setter som ger oss mycket glädje. Han är den gulligaste hunden jag träffat. Han trivs också i vårt nya hus med en stor tomt att springa runt på och en stor skog som man kan springa fort i utan att riskera att bli påkörd av bilar.

Mitt mål är att jag ska fortsätta med bloggandet nu. Men vi får se hur det blir med den saken.

2 kommentarer:

  1. Hej, Jag vill tipsa om en webbutik som säljer billiga garner, mönster och tillbehör
    https://www.garnfyndet.se/

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot fler inlägg! :-)

    SvaraRadera