söndag 16 april 2017

Tröjan Tiree till mannen min - ett enormt stort projekt


Jag har tillsammans med min sambo Johan länge kollat in och dreglat över mönstret på tröjan Tiree. Det tog ganska lång tid för mig att beställa hem rätt katalog från Rowan, och sen lite längre tid att bestämma vilket garn jag skulle använda. Färgerna var bestämda sedan vi såg själva mönstret på Ravelry första gången. Vi ville ha två gråa toner som går in i varandra och som har en naturlig grå... lite som stenar. Garnet blev till slut Donegal Tweed från Magasin Duett. Jag gillar hur det ser ut, men det korvar och rullar ihop sig medan jag stickar, vilket är lite irriterande och störande, då det minskar flytet i stickningen. Men fint blir det.

Jag har nu börjat! Tar lång tid eftersom det är tvåfärgsstickning på varje varv och den stickas i delar. Jag ser det som en stor utmaning, och längtar mest tills dess att tröjan är färdig.

Mönstret finns i Rowan 52.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar