lördag 4 april 2015

Min Gula Siri

 Jag stickade min Siri i ett rivigt 2-trådigt ullgarn från Snaeldan. Till skillnad från många andra så gillar jag det där lite stickiga, speciellt på en spetskofta, då blandas det rejäla med det mjuka. Mönstret till denna kofta finns på Ravelry och är designat av Linnéa Öhman.




Stickade klart koftan Siri för kanske ett halvår sedan. Men jag har inte lyckats fota den ännu. Har inte varit inspirerad förrns jag kom till mitt landställe. Landstället dit jag och min sambo för övrigt flyttar till permanent om 1 månad. Vilket känns helt fantastiskt.

1 kommentar:

  1. Åh, men wow vilken fin! Jag är också sugen på att sticka mig en gul Siri, så är på jakt efter lite garn-tips, men det du använd låter lite för stickigt för mig. Men såååå fint! :D

    SvaraRadera